Bicentenario en Argentina!

29 05 2010

Nieuws t/m week 194

Hallo allemaal,

Dacht dat het wel een mooie gelegenheid was om een update te doen van hier. Hier alles goed, vorig weekend ben ik weer een jaartje opgeschoven…32 jaar alweer??? verschrikkelijk maar ja daar doe je dan ook weer niets aan! 😉 Ik ben wat grieperig dus we hebben het rustig aan gedaan. We hebben de dag met familie doorgebracht.

Vorig weekend was het hier ook het 200 jarig bestaan van Argentinië!
Vanaf vrijdag avond t/m dinsdag avond waren er festiviteiten vooral in het hart van Buenos Aires maar ook elders in het land.
Er was een groot podium waar op alle dagen tot diep in de nacht artiesten optraden in allerlei muziek genres maar dan van hier, dus folklore, tango, pop, rock en cumbia. Daarnaast was er op alle dagen grote stands met verkoop van producten van alle provinciën van Argentinië en ook elders in Zuid-Amerika.
La avenida 9 de Julio was gereserveerd op alle dagen voor defilés van alle types. Klassieke auto’s, Militair, defilé van alle landen van immigranten die dit land heeft, defilé van de geschiedenis van 200 jaar Argentinië. Op de werkelijk feestdag 25 Mei (1 dag na mijn verjaardag) was er veel, heel veel vuurwerk en overal de vlaggetjes van Argentinië en overal klonk het volkslied. Ik vond het heel raar om daar zo tussen te staan en moet dan ook zeggen dat ik me behoorlijk Nederlander voelde.
Op maandag opende het zeer grote Teatro Colon oftewel Columbus Theater zijn deuren na de laatste voorstelling in 2006 de renonvatie die gedaan is duurde maar liefst 9 jaar. Maar dat is het helemaal waard want dit theater is als nieuw. Teatro Colon is beschouwd in de wereld als een theater met een van de beste akoestiek en buiten dat de hele koloniale aankleding is geweldig.
zoals altijd, hier volgen foto’s om het verhaal kracht bij te geven:

Defile Militair

Granaderos Argentinos

Bicentenario Argentina 1810-2010

Tango

Cabildo Laser Projection 3D

Defile een groot feest

Teatro Colon laser projection 3D

Reopening of Teatro Colon

OP DE VOLGENDE LINK VIND JE MEER FOTO’S, ZEER AAN TE RADEN WANT ZE ZIJN GEWELDIG!!! :
http://www.boston.com/bigpicture/2010/05/argentinas_bicentennial.html

en hier een video:

Nu alle competities gestopt zijn kan je merken dat iedereen hier in het WK voetbal denkt, elke dag is het wel in het nieuws en de camera draaide afgelopen week continu op het trainings veld van de Argentijnse selectie. De Argentijnen hebben er meer dan zin in en hebben de volle hoop in het kampioenschap.
Hier een video van de Argentijnse selectie op het moment dat ze op het vliegtuig stappen naar Zuid-Afrika:

Mijn idee is met een aantal Hollanders te verzamelen tijdens onze wedstrijden lijkt me fantastisch!!!
Vamos Holanda carajo!!!!

tot de volgende,
Chiel

Actions

Information

2 responses

10 10 2010
Wout

Hey Chiel,

Ben ook al een tijdje niet op je blog geweest en had min of meer het idee dat je er zelf ook mee gestopt zou zijn!
Mooie fotos en lijkt me waanzinnig om te hebben meegemaakt .
Alles goed verder?
Artapple is nu meer in een doorstart fase, weet nog niet 100% of ik ermee doorga maar wil het wel heel graag. Klinkt gek maar het ik wil natuurlijk alle tijd met mijn gezin doorbrengen en niet verloren gaan in afspraken die ik niet kan nakomen. Zodra ik met mijn nieuwe baan ben begonnen ga ik kijken of ik genoeg tijd ernaast over houd om weer te gaan schilderen.
Nog steeds samen met Jim en het zal wat meer als een maatschap gaan worden omdat deze vorm het beste aansluit op hetgeen wij doen.
Website met beiden ons eigen ding maar af en toe ook samen.
Ik houd je op de hoogte als er nieuw werk is.
Groeten aan Brenda en laat weten wanneer jullie in NL komen!!

Ciao

8 04 2016
shantelherman72191

u5b8cu86cbu4e86u65e9u77e5u9053u4e0du6765u4e86u88abu540au80c3u53e3uff0cu4f60u5febu62dbu554au610fu601du5c31u662fu8bf4u4f60u5e73u65f6u770bu633au591 Click http://d2.ae/hool090745

Leave a Reply

