nieuws t/m week 101

5 08 2008

Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik weer wat geplaatst heb. Ben veel met werk bezig momenteel. Hier in de wintertijd is het zo’n beetje gouden business, want de mensen hier kopen dan juist facturas (zoete broodjes), gebak etc. Over een paar maand zal het weer wel weer helemaal omslaan naar de Lente. We kijken er wel naar uit want er zitten best kouden weken tussen zo rond de 5 graden met regen en kouden wind is net als in NL; bagger!

Laatst heb ik dit gegeten :
mero, een vis
We kochten het vers dus thuis moest er nog ff gefileerd worden. Ik ben (oorspronkelijk) geen viseter dus toen ze met dit aankwamen moest ik ff slikken haha het is een vis van zo’n 45 cm met een grote kop erop. Maar… het smaakt goed! en grote graten dus geen problemen.

Vorig weekend zijn we naar de Rural geweest, dat is de agrarische beurs van Argentinië. Er zijn vanuit alle provinciën vee en zuivel, groente en fruit en eigenlijk alles wat van ambacht komt qua voeding op de beurs. Ik heb nog een aantal flessen bier gekocht uit Cordoba. Daar heb je veel duitsers dus het bier heeft duitse namen. Ik had er een met iets van München.
pauw

witte pauw

chinchilla

een soort pardijs

Holando Argentino Melkkoe ras

Hollandsche melk koe uit Argentina

Schaepen bheeeeh

Na een hele dag lopen in hectische drukte zonder plek om te zitten zijn we naar mijn zwager gegaan die op een appartement past wat vlak naast de beurs was in Palermo. Ik was aardig moe (ook van de wijn mischien)

Ik met 2 siamese broertjes

Vlak buiten de stad schijnt er ook een stuk polder te zijn genaamd pequena Holanda. Het is in de jaren 60 gecreerd door Nederlandse Engineers die hierheen kwamen om de waterwegen aan te passen in het land. En wie kan dat niet beter dan wij Nederlanders 🙂 Ze hebben er ook Nederlandse families op laten wonen die er zuivel, groente en fruit etc hadden. Nu is het geloof ik meer een recreatie park maar dat weet ik niet zeker, ik ben er nl nog niet geweest. Ze hebben ook een website :

www.pequenaholanda.com.ar

Hasta Luego,

Chiel

Actions

Information

Leave a Reply

