Nieuws van week 82

10 04 2008

Hallo,

Deze keer een snellere update, vond het namelijk wel leuk om te plaatsen. Ik ben namelijk afgelopen weekend naar Boca Juniors – Banfield geweest. Ik was tot zover nog niet naar een uitwedtrijd geweest dus ik dacht dat dit wel een mooie gelegenheid was. Het stadion “la Bombonera” is te vergelijken met de kuip in Rotterdam denk ik mischien iets kleiner…ca. 60.000 bezoekers kunnen erin.  We hadden de auto achteraf niet helemaal goed geparkeerd, toen we naar het stadion liepen met onze banfield petten en shirts, bleken we naar de ingang van de Boca fans te lopen, er zaten al wat fans naar ons te kijken, Ik had maar snel mijn pet on een trui gestopt hehe. Uiteindelijk zijn we door de politie op het goed pad beland en kwamen we bij de juiste ingang! Ik had het wel een beetje benauwd want de laatste weken hier zijn er al wat supporter incidenten gebeurd in het land met doden en zo niet zwaar gewonden dus had geen zin in gezeik wat je je wel kan inbeelden denk ik. Buiten dat zijn de harde kern van Boca “la doce” absoluut geen frisse gasten, veel criminelen en gure types die er niet wakker van liggen als er een dooie moet vallen. Maaar wees gerust, dat gebeurd 9 van de 10 keer alleen tussen de harde kernen van clubs niet bij gewone supporters.  We speelden erg goed, Boca had het er erg moeilijk en wij domineerde de eerste helft met 1-0 voorsprong, de tweede helft hadden ze geluk en scoorden ze gelijk 1-1 wat tevens de eindstand werd. De scheidsrechter was ver beneden maat en ik heb gemerkt dat ik mijn Argentijnse schelden ook wel aardig op peil is!! Hij gaf Banfield 1 keer geen penalty wat zuiver het geval was, en floot in het voordeel voor Boca met buitenspel etc. etc. Het zou me niet verbazen als hij wat toegestopt heeft gekregen in de zin van geld! maar goed…het was erg gaaf en heb me prima vermaakt. Bekijk de fotos en videos:

Chillin' B4 de match with a lotta sun!

Ik met op de achtergrond vrienden

Op achtergrond de Boca Cheerleaders

Somos de Banfield!

Stadion Boca vanaf bezoekers tribune

En hier 2 videos :

 

Aanstaande weekend ga ik naar Within Temptation die hier in downtown optreed.  Ik weet nog niet of ik de camera meeneem, zoja dan plaats ik de foto’s. Zal mooi zijn om weer eens een NL band te zien en dat in Zuid Amerika!

Tot de volgende keer,

Chiel

Actions

Information

Leave a Reply

