Nieuws t/m week 71

21 01 2008

Hallo allemaal,

Het is weer 3 weken geleden dus hier een update van de reisgeit.

Ben veel aan het werk geweest, wat niet meevalt want het is nu volop zomer en dat kan je met de temperatuur behoorlijk merken. We hebben weken zo rond de 30 a 35 graden maar ook al een week rond de 40 graden, en het koelt ook absoluut niet af s’avonds dat was voor mij ongelooflijk warm. En de vochtigheid…je moet hier even zijn of geweest zijn om te begrijpen wat ik bedoel. Samen met een lage druk is een werkdag slopend! Het zweet komt als een waterval onder de armen vandaan hehe!

Met kerst en oud& nieuw is het hier vrij normaal om een biggetje te eten. Ik was ook wel verrast toen ik een keer in de ochtend de koelkast een groot stuk plastic met “iets” eronder zag. Ik dacht dat het kip was haha het bleek een hele big te zijn. Het idee was dat wij die gingen bakken. We moesten eerst het beest openvouwen wat niet al te makkelijk gaat. En het weegt ook nog best wat. Het is hier vrij traditioneel om een big te laten bakken bij de lokale bakker. Weer wat geleerd dacht ik zo… En de smaak? persoonlijk vind ik het niet nodig om zo’n beestje te eten want het vlees is heel vettig. Ik heb het een keer gegeten in Brazilie daar werd het opgeserveerd door een ober en het vlees was gemarineerd. Ik moest wel aan Asterix en Obelix denken haha! Een avondmaal met zo’n everzwijn met een appel in de mond! 😉

nu is het vakantie periode hier, je kan het duidelijk merken er is geen kip op straat! (bij normaal gesproken vergeleken). Ik heb nu ook 2 weekjes vakantie, maar ga nergens heen. Ik ben aan het sparen om later in Maart misschien ergens naar toe te kunnen met Brenda (Bariloche, Salta of elders) weet het nog niet. Ik ga nu beetje klussen rond huis en in het huis in Belgrano, en verder chillen! Brenda volgt nu haar stage bij een apotheek in een kinder-ziekenhuis in Capital Federal (vandaar de we nu niet op vakantie gaan).

Begin Februari begint de voetbal competitie ook weer, heb er wel zin in, ben ook maar lid geworden van de club. Ben nu een “Hincha” del Taladro, oftewel Fan van Banfield. Het is ook wel voordeliger om lid te zijn qua entree.

Verder gaat het hier aardig zijn gangetje! 😉

Nos vemos,

Chiel

Actions

Information

One response

26 01 2008
beeman

Ola chielos! Goed om weer eens even wat updates te lezen, was al een tijdje niet meer hier geweest… Goed om te horen dat je je vermaakt daar, ik ben erg benieuwd naar de Argentijnse bakkerskunsten die je daar geleerd hebt, hehehehe…

Hier is het allemaal in orde, het huis bevalt echt super, erg prettig om alles voor mijzelf te hebben… En natuurlijk relaxte buren (D’n Jan, en bazn)… Erg chill allemaal… Verder weinig nieuws hier eigenlijk, alles op rolletjes…

Zien we je komende zomer weer? Zo ja: moeten we even de band (ccb-VI / zwetendemanneninrock II) weer bij elkaar rapen, om op je terugkomstfeestje te spelen… 😉

Groeten aan Brenda vanuit het Deventerse!

Leave a Reply

