Nieuws van week 53 t/m 55

4 11 2007

Hallo iedereen,

We zijn weer 3 weken verder, hier is onlangs zoals jullie vast wel hebben vernomen een nieuwe prezident gekozen. er moest gekozen worden voor Prezident, gouveneur en burgemeester. De verkiezingen waren chaotischer dan ooit tevoren (gebeurd ook alleen als ik er ben 😉 ) Er waren lange rijen en gewoon een slechte organisatie op een of andere manier. Hier word gestemd in de scholen, bij de ingang staat politie en binnen lopen 1 of 2 militairen, dus een beetje anders als bij ons thuis! 😉 

stemlokaal 3

stemlokaal 2

stemlokaal 1

Uiteindelijk was het Cristina die het voor het prezidentschap won, de nieuwe gouveneur is Scioli en de burgemeester voor Almirante Brown (ons district) is Giustozzi. alle drie komen ze uit de partij Frente para la victoria, de partij van Nestor Kirchner. Het is wel jammer dan er niet veel balans is gekomen, weinig oppositie, maar goed nu moet begin volgend jaar perronistisch Frente para la victoria het gaan waarmaken. http://www.depaginas.com.ar/resultados_elecciones_2007.php
Op deze site kan je de cijfers e.a. nakijken. 

Het werken bevalt me nog steeds erg goed. Ik ben ook gestopt met het volgen van lessen Spaans want het werd eigenlijk overbodig, want ik leer nu die extra vocabulaire in een razend tempo op mijn werk, want daar spreken ze allemaal zwaar dialect!
Mijn baas wil me al een contract aan bieden, dus ik denk dat ze ook wel tevreden zijn met mij. Het is ook wel duidelijk dat ik voor mijn beroep geleerd heb een hier bijna niemand. 

Ik ben laatst ook naar de oogarts gegaan voor oogdruk en controle, had nl. bijna altijd rode ogen met tv kijken en met de pc. Oogdruk is prima! maar wel astigmatisme. Klik op de volgende link en je krijgt een video te zien over wat dit is! 😉
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=animaties&action=show&movie=228
Oplossing!…een bril! Of je het mooi vind of niet, je hoeft voorlopig toch nog niet naar me te kijken hehe! 😉  en het is alleen maar voor tv, pc en evt. lezen.

Bril!

Verder gaat alles zijn gangetje hier. De klok is wel een uur terug gezet in Nederland dus dat betekent dat er 4 uur tijd verschil is met Argentina en Nederland.  Voor de duidelijkheid voor jullie daar is het hier dus 4 uur vroeger! 😉

Chau,

Chiel

Actions

Information

Leave a Reply

