Bier onder het werk!

12 10 2007

Nieuws van week 51 en 52

Alles is goed hier, ik heb het erg naar mijn zin bij het bedrijf Dolce Adrogue waar ik nu 3,5 week werk. Mijn collega’s zijn gek! En het blijkt dat een glaasje bier onder het werk bij mooi weer er niet onder hoeft te lijden, en dat te bedenken dat de zomer nog moet komen hehe 😉 Ik heb deze week ook eens een paar flesjes Grolsch gekocht. Ze vonden het geweldig en lekker! We stoppen er een pizza bij in de oven en dan sta je daar te kanen en bier te drinken haha! (ik was zo goed als klaar met werken maar er waren anderen die net begonnen!).  

Ik leer veel nieuwe dingen zoals Cuernitos, Libritos, Alfajor de Maizena en veel meer.  Ook ben ik vorige week naar een cursus geweest van Puratos Argentina. Een merk wat in Europa groot is in bakkerijen. Het was een cursus van nieuwe produkten voor de banketbakkerij; taarten dus!
Het was in Avellaneda dat is ook Buenos Aires zuid maar meer richting het centrum (downtown).
Ik ben er heen gereden na mijn werk samen met de banketbakker in zijn oude fiat 124.
Hier heb je een aantal foto’s en video’s van het gebeuren:
een van de taarten bij de demonstratie van Puratos:
een van de taarten bij de demonstratie van Puratos
En hier nog een foto van mij in de bakkerij! wat er op die plaat ligt? juist…Chipas! dat zijn een soort van broodkoekjes van mandiocameel:
Bij de oven in de bakkerij Dolce Adrogue

En hier een aantal video’s van de demonstratie bij Puratos Argentina! :

Over enkele weken zal iedereen hier gaan stemmen. Overal waar je komt zie je poster op de muur, of in de treinen of waar dan ook. Ook zie je heel veel politieke graffiti. Dat is iets wat je zeker niet in Nederland ziet. Ik kan me tenminste niet inbeelden ergens op een muur; “Balkenende voor minister prezident” zien staan!? mischien zie ik dat verkeerd, weet ik het?!.
Ze kiezen een nieuwe prezident, gouveneur en burgemeester. En het lijkt wel of iedereen hier uit de partij van Kirchner komt want op bijna alle posters staat de kandidaat samen met Nestor Kirchner of zijn vrouw Cristina die nu voor de prezidentschap gaat. http://en.wikipedia.org/wiki/Cristina_Fern%C3%A1ndez_de_Kirchner
…echt spelletjes, zodra er gekozen is zal het er om gaan, ze vermoeden dat er wel een inflatie ziet aan te komen aan het einde van het jaar, maar mischien valt het allemaal wel mee!
Op de volgende link moet je maar eens doorheen scrollen dan zie je de lijst met kandidaten en hun partij.
http://es.wikipedia.org/wiki/Elecciones_presidenciales_de_2007_en_Argentina”>

De lente is eigenlijk raar hier, vorige week vrijdag was het de hele dag regen. En ik zeg regen maar ik kan beter zeggen wolkbreuk want het was in de vroege ochtend dikke druppels regen en hagel te groote van ijsklontjes (zoals die zakjes die je koopt). toen ik naar mijn werk liep kwam ik erachter dat de straten blank stonden. En voor ik het wist liep ik tot mijn knieen in het water met een sterke stroming, ik had haast moeite op mijn benen te blijven staan. Op het werk was de hele bakkerij en winkel nat en vol water. Het hield gelukkig wel zo goed als op te houden met regenen dus konden we beginnen met schoonmaken. het duurde 2,5 uur voordat het schoon was en alles en iedereen er was. Er valt in korte tijd zoveel regen dat kun je je gewoon niet voorstellen.  De volgende dag was het hartstikke mooi weer en was iedereen zomers gekleed en ben ik ijs gaan eten in het park met mijn vriendin! Nu deze week is het weer alleen maar regen en het is frisjes en zo’n 20C, met een vochtigheid van meer dan 95%. En in het weekend weer zonnig en warm, dat is mooi want het is hier een lang weekend want er is “dia de la raza” de dag dag Columbus Amerika ontdekte. Zoals je hoort is in ieder geval het weer nog net niet zomers hier! 😉

Ik weet niet of ze het in Nederland uitzenden maar Argentinie doet het zeer goed in de Wereld beker Rugby. Ze moeten nu zondag 14Oct. tegen Zuid-Afrika. Argentinie of “Los Pumas” heeft voor het eerst de halve finales bereikt. Iets wat niet slecht is voor een land dat alleen maar een amateurs competitie rugby kent. Op de volgende link kan je de statistieken bekijken:
http://www.rugbyworldcup.com/

Ik ben ook bijna klaar met mijn wespen allergie desensibilisatie. Ik heb nu zo’n beetje een jaar lang zo goed als elke week een injectie moeten spuiten. Vroeger was ik bang voor naalden hehe maar je kan wel inbeelden dat je er wel aan went na een jaar lang spuiten! 😉
Nu moet ik straks nog een bloedtest doen en dan gaan ze kijken hoeveel antistoffen ik heb in het bloed.

Ik ben laatst ook weer naar een wedstrijd geweest van Banfield. We moesten tegen de huidige nr. 1 Independiente. Het was een mooie wedstrijd die we nog wonnen ook,        met 2-0 kijk maar :

En dit is de nog een wedstrijd die we wonnen tegen Colon met 3-1

klik op de volgende link en je ziet de posistielijst van de competitie:
http://www.ole.clarin.com/estadisticas/primeraa/a2007/posiciones.html

Iedereen terug van vakanties? hoe gaat het met iedereen? Ik hoor graag van jullie! 😉

Hasta Luego,

Chiel

Actions

Information

One response

15 10 2007
Billy

ouwe berggeit,

Goed te zien dat je daar lekker bezig bent gait. woon nog steeds met hans maar wanneer je terugkomt naar Nederland I’ll be glad to kick him out! dus je kan altijd in Delft terecht. Hans wordt nl. een beetje lamlendig, herstel, nog lamlendiger dan ie al wasch… ja t kan!!!
Een beetje regen, daar wordt ie wel wakker van, en wat hagelstenen schudden m ook wel wakker, klinkt perfect. Dusch misschien prop ik m met zn steeds fatsiger wordende lijf wel in n zeecontainer voor n enkeltje Zuid-Amerika, kannie eindelijk zn Spaanschtalige Big-Momma gaan zoeken….
Heb de rugby game ook gezien, helaasch piendakaasch Gait, 37-13 is toch jammer. Maar wel n kicken sport.
Doe rustig aan Gait, succes met de saucijzenbroodjes, en als je terug komt in Nederland moet je dat werkschema van Grolsch en pizza idd maar eens introduceren hier, klinkt prima! Vermoed dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel zal aanslaan.
Genoeg geluld en afleiding gezocht, moet weer verder met studeren, nu 1:23 uur en morgen/vandaag tentamen, I fucked up once again….

Enjoy my friend,

Billy

Leave a Reply

