Nieuws van week 49 en 50

24 09 2007

Ik ben de afgelopen weken druk geweest met solliciteren, zoeken op internet en met het maken van een CV in het Spaans. Deze heb ik bij bedrijven in de buurt afgegeven zodat ze een profiel van mij hebben. Ik was er niet gerust op en het lijkt wel of je een hoop doet maar dat je maar een speld in een hooiberg bent! Ik ben vorige week dinsdag naar een bakkerij gegaan genaamd Dolce Adrogue die hier een blok verder zit. Ik heb mezelf aangeboden daar gratis te werken in ruil voor kennis van de Argentijnse bakkerij die toch zeker wel anders is te noemen dan wat we in Nederland kennen.  De eigenaar is vroeger leraar brood en banket geweest dus vandaar dat ik dacht dat hij me dan wel wat kon bijbrengen. En ik kan hun natuurlijk produkten uit Nederland laten zien. Allemaal goed dus!  Ik kon de volgende ochtend gelijk beginnen. Wel is het wennen want de luxe qua bakkerijen wat we in Nederland hebben, hebben ze hier dus niet. Alles word vers gemaakt en een vriezer hebben we niet.  En de bakkerij is ook wel behoorlijk klein, maar goed dat geeft niets.  Ook de hygiene is duidelijk minder als in Nederland.  Maar je moet het natuurlijk ook in het juiste perspectief zien. Ik ben erg blij dat ik hier nu werk, het is heel vrij en ik kan de uren maken zoals ik wil, s’ochtends, s’avonds, s’nachts maakt niets uit. Tot nu toe werk ik s’ochtends tot en met half 3  a 3 uur smiddags dat vond ik zelf wel respectievelijk voor gratis werk.  Ik heb al ontzettend veel nieuwe dingen geleerd te maken en gezien. Ook wil ik een keer saucijzenbroodjes maken want ze hebben hier Empanadas maar de Nederlandse saucijzenbroodje zou het hier zeker goed doen!! 😉  Mijn collegas  zijn erg vriendelijk en behulpzaam, al is het erg opletten met wat ze zeggen. Ook al kan je Spaans de dialecten wat gesproken wordt plus het tempo ( vaak binnenmonds gepraat) is soms bar slecht te verstaan. Toch kom ik er erg goed mee weg, beter dan ik had verwacht zelfs. En ik de loop der weken zal het alleen maar beter gaan! 

Verder gaat het zijn gangetje, ik begin deze week weer met wat Spaanse les. Mensen vragen me waneer ik terug kom; Ik heb nog absoluut geen idee! Wel is het zo goed als zeker dat ik voor de volgende zomer van Nederland thuis ben! dus tot die tijd zou ik zeggen! Nos Vemos, en ja, ik mis jullie en Nederland! 😉

Hasta Luego,

Chiel

Actions

Information

Leave a Reply

