1 jaar in Buenos Aires, Argentina!

14 09 2007

Nieuws van week 48 en 49 

Zo…er is nu een jaar verstreken, wat echt snel is gegaan. Er zijn veel dingen gebeurd en heb veel dingen gezien en geleerd in het afgelopen jaar. Zo ben ik recent tot de ontdekking gekomen dat mijn overburen(en dan bedoel ik ook recht tegenover ons huis) Nederlanders zijn. En het frapante is dat ze er al bijna een jaar tegenover me wonen. Ik kwam erachter nadat ik bij de tandarts was geweest voor een afgebroken stukje tand. Hij vertelde me dat hij meerdere Nederlandse patienten had; ik zeg OW?….hij zegt; JA, de moeder werkt hier bij Espora (wat een bakkerij is) om de hoek , heel toevallig! 😉 Ik ben er de volgende dag gelijk heen gegaan om kennis te maken. En bovendien kon ze me mischien wel helpen met een baan daar, wie weet? Ik kom de bakkerij binnen; Estoy buscando un mujer Holandes!?( Ik ben op zoek naar een Nederlandse vrouw) En gelukkig wist de vrouw die me hielp gelijk waar ik het over had en haalde haar op! Ik verwachtte een lange blonde vrouw maar het bleek anders; een meer Argentijnse! En ze was heel aardig en lief! Ik heb voorgesteld om een keer ergens wat te gaan drinken, maar uiteindelijk ben ik in het weekend even langs hun huis gegaan. Ik heb kennis gemaakt met de 2 dochters en de zoon die tussen de 16 en 21 jaar oud zijn. Het zijn hele aardige mensen. Ze komen uit de buurt bij Nijmegen en het is dan ook heel leuk om te horen dat ze dat accent ook hebben met de G. Ik ben heel blij dat ik ze heb leren kennen en vooral omdat ze zo’n beetje in hetzelfde schuitje zitten als mij! En je hebt geen idee hoe leuk maar ook raar het is om bij wijze te zeggen; …ja ik ga ff naar de buren, een praatje maken. En vervolgens ga je voor een Nederlands gesprekje naar de overkant haha echt gaaf!

Ik ben nu een dikke 2 weken aan het zoeken naar een baan, hele dagen zoeken via Internet, en ik moest nog even mijn CV maken in het Spaans, niet makkelijk allemaal. En een baan zoeken hier op zich is echt geen peuleschil. Ik val al snel buiten de boot omdat ik buitenlander ben en hier ben met Toeristen visa. Maar goed dat is dat, ik probeer het gewoon. Ik heb bij vele call centers mijn CV achter gelaten, call centers die mensen nodig hebben die perfect Engels spreken; …no problem for me!  Gisteren werd ik gebeld door een bedrijf; Teletech dat is Amerikaans geloof ik, maar die zochten iemand die een DNI had en die heb ik dus niet. En ik moest ook de Spaanse taal perfect beheersen dus voor mij hield die baan al op daar. Helaas pindakaas.  Maar ik heb ook hier bij ons in de omgeving bij enige bakkerijen een CV achter gelaten en sommige lijken geinteresseerd dus wie weet!

Verder gaat het z’n gangetje, wel is van de ene week op de andere de winter afgelopen. We hebben al zonnige weekeinden gehad van rond de 30 graden. Dus de lente gaat zo goed als beginnen denk ik. Deze week regent het nogal veel en ze hebben het hier over waneer de Santa Rosa komt (een storm). Maar wat nu valt valt straks niet meer! 😉

Hasta Luego,

Chiel

Actions

Information

Leave a Reply

