Nieuws van week 36

30 05 2007

Hola gente,

Vorige week druk geweest met o.a. mijn verjaardag! Ik heb 2 taarten gemaakt, een Perzik-kwark taart en een Schwarzwalderkirsch taart. Ze waren goed gelukt en ze smaakten natuurlijk ook goed! 😉 Mijn eerste verjaardag in de kou! Het is hier momenteel rond de 4 graden en vandaag
zelfs -1C. Brrrrr. Peeman, Hans en Markono, Kiona en natuurlijk mijn familie bedankt voor de felicitaties!
‘S avonds zijn we uit eten geweest, het was eerst de bedoeling dat ik wat zou gaan knutselen maar goed als de rest liever uiteten wil dan… We zijn naar een Argentijns “all you can eat” restaurant geweest, iets wat vrij populair is hier. Ik begrijp goed waarom! Je betaald een entree vooraf voor het eten en 2 drankjes naar keuze.
Het restaurant is helemaal in de sfeer van “gauchos en el campo” een boerderijsfeer aan de muur op zijn Argentijns.
Ik dacht dat ik wel even een aantal bordjes naar binnen zou werken maar die vlieger gaat niet op! Mijn eerste bord met salades en tortilla en een empanada was al aardig veel, gevolgd door een bord vol met vlees, o.a. een stuk bovenbeen van een lam wat ik nog nooit had gegeten. Hierna had ik de buik al aardig rond, nog een beetje ijs paste erin maar that’s it!
En bij dit alles drink je wijn en evt. spoelwater hehe!
Hier een aantal foto’s van mijn verjaardag:
IMG_0134

IMG_0135

IMG_0147

Bordje Lam('s vlees)

Close up bordje Lam!
Ik heb laatst ook flesje Grolsch Amber Ale gekocht, altijd leuk om zoiets tegen te komen in de supermarkt. Nog een Nederlands export produkt wat ik laatst tegen kwam toen ik “downtown” rondliep is Tiesto.
Bekijk de foto en hak mee:
Windowadvertising with DJ Tiesto

Afgelopen vrijdag was het hier “Aniversario de la Revolución de 1810” een echte nationalistische dag.

Net zoals in Nederland met een W.K. zie je op auto’s Argentijnse vlaggen en ook hebben veel mensen een speldje of iets dergelijks op. Ik had ook een speldje op mijn jas,… wat een integratie!;)

Met het weer is iedereen wat snotterig, ik ben ook wat ziekjes. Het weer voel je soms tot op het bot door de hoge vochtigheid die we hier hebben brrr. Zoals ik al eerder zei, hebben we een koude front boven onze stad, en is het nu -1C graden. Mischien houd het stand en kan ik de schaatsen slijpen haha . Schaatsen op de River Plate of elders. Met wat palmbomen langs het ijs voor een mooi prentje. Toch moet ik zeggen dat het over het algemeen wel meevalt en niet te vergelijken is met winter in Nederland, maar goed hier is de winter officieel nog niet begonnen dus we zien wel weer wat het brengt.

Hasta Luego,

Chiel

Actions

Information

2 responses

1 06 2007
Ivanhoe

Felicidados nog Gait, better late than never 🙂
Hier is het lekker weer vandaag om je nog effe te pesten. Keidagen waren helemaal prima en vanavond gaan we je broeder inmaken met pokeren. Succes daar met de integratie (wat kunnen wij Nederlanders dat toch goed!)
Hasta luego of Turks: gorusuruz,

Ivanhoe die zijn laatste dag stage afrond met een bericht naar Gait!

2 06 2007
Janneke

Heej Chiel,

Wat is dat nou, wat een verschil dan met het landje daarboven! Goed koud dus… Ik ben inmiddels al weer helemaal gewend hier… Gelukkig is het weer de laatste dagen ook wat beter dus ging het wennen me wat makkelijker af 😉
Tegenwoordig op de zaterdag vrij…Wat lekker is dat! Heel af en toe moet ik nog eens invallen en dat is prima zo… Kan ik op vrijdagavond lekker klokken!!!

Groetjes

Leave a Reply

