Lighting up some Globos!

1 01 2007

Nieuws van week 15 en 16, Hoe is het met iedereen?  De drukke maand is nu weer achter de rug en weer een herinnering rijker. Met mij is alles goed hier. Kerst bestaat hier uit kerstavond en de kerstdag. De tweede kerstdag hebben ze hier niet. Kerst bestaat uit veel eten met de familie, eigenlijk op zijn Italiaans! . In de aanloop naar kerst is iedereen druk met kerstcadeaus kopen. Het is een  soort van traditie dat je voor een ieder van de familie een klein cadeautje geeft.  Het is dan ook echt een chaos overal ongelooflijk. En echt tot in de laatste uurtjes kan je in de grote winkels terecht.

Op kerstavond heb ik hier 4 uur aan tafel gezeten te eten en kletsen met de familie tot en met middernacht. Om middernacht toost je net als met nieuwjaar met Champagne en eet je evt. Pan Dulce of Alemendras wat een soort van amandelsnoepjes zijn . En ook word er wat vuurwerk afgestoken.

Lighting up a Globo

Moment van los laten!

Vervolgens zijn we binnen verder gegaan met de cadeaus uitpakken. Ik ben een Gaucho dolk rijker!

In de dagen  voor oud en nieuw zijn we nog even een paar dagen naar Belgrano geweest om te relaxen en te werken in de tuin. Het is hier nu echt zo warm… zo tussen de 30 en afgelopen vrijdag zelfs 42 graden. S’avonds koelt het ook niet veel af en met de hoge vochtigheid is dat erg wennen kan ik zeggen. Maar ik kan ook weer niet klagen aangezien ik weet hoe het weer daar momenteel in Nederland is hehe.Oud en Nieuw is voor mij voor het eerst verlopen in shirt en slippers. We hebben net als met kerst met de familie gegeten alleen begonnen we nu pas om half 11.En om 12 uur toost je allen tegelijk dus een beetje anders als thuis. En daarna zijn we buiten vuurwerk af gaan steken en verder champagne drinken. Ik ben met Brenda later in de nacht richting het centrum gelopen was chaotisch, de auto’s flaneren door de straten en toeteren naar de eventuele chica’s die op de stoep staan. Het is komisch om te zien.
Bellen naar Nederland tijdens Nieuwjaar 2007

Globo aansteken!

lancering Globo

Vuurwerk 2007 Rocket battery

Vuurwerk 2007 Rocket battery2

Schoonfamilie!

Ik heb een videocompilatie gemaakt van de dingen die gebeurd zijn in 2006 hier in Argentinië tijdens mijn verblijf. Ik hoop dat jullie het mooi vinden, ik heb m’n best ervoor gedaan!;) Tot zover mijn nieuws van hier. Nogmaals de beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar. Nos Vemos,  Chiel  

Actions

Information

Leave a Reply

