Nieuws van week 12

4 12 2006

Vrijdag had ik een afspraak met de allerloog om te zien hoe het resultaat is van de afgelopen periode van desensibilatie. Nu blijkt dat ik nog lang niet klaar ben! dit is de eerste stap en er volgen er nog 3. Het verschil; de serum wordt gelijdelijk verhoogd, klinkt logisch…dus, nog maar ff blijven prikken. Aan het einde van de behandeling worden de antistoffen in mijn bloed getest en hopelijk is het dan OK!

Afgelopen weekend ben ik naar Belgrano  gegaan, het weer is hier nu WARM. Ik heb in de lokale rivier gevist met materiaal dat ik van een broer gekregen heb. Ik heb nix meer gevangen dan een stuk oud katoen hahah. Volgende keer beter.  Zondag was er een Jineteada wat erg gaaf was.  In het kort; een Jineteada is een grote traditionele “Gaucho” oftewel boerenshow. Er waren kraampjes waar je traditionele spullen kon kopen, veel asado “(vlees etc.) en veel shows met veel paarden. Er kwamen veel mensen op af.  De show die er s’middags was was erg gaaf. Er werden demos gegeven van dansen met paarden, zo werd er o.a. een tango gedanst, en andere traditionele dansen. Ook lieten ze zien hoe de technieken van de indianen op paarden was. Ze klomen links en rechts van het paard dat vol in galop was. Ook hadden ze een doelwit opgesteld en kwamen ze er vol in galop eropaf en werpten ze een speer eropaf of “Boleadoras” een lasso met hardleren kogels eraan. Als laatste was er een “Doma” dat was een wedstrijd wie er het beste op een wild paard blijft zitten, erg gaaf om te zien; note: de ambulance kwam maar een keer in actie! hehe De zon was er volop en in het open veld was er niet veel schaduw dus… ik was aardig verbrand. Ik had mijn nek geprobeerd te redden van de zon d.m.v. mijn shirt over mijn hoofd te trekken (zoals bij Mtv’s Beavis and Butthead) zag er belachelijk uit hahaha maar goed beter als een aangebrande nek.

Hier een paar videos van de Doma:

 Nos vemos gente,

 Chiel

Actions

Information

3 responses

7 12 2006
Janneke

Heej Chiel het lijkt wel aan je verhalen te horen of je gewoon op zomervakantie bent met al die uitstapjes 😉 en wij maar aan het werk bij de bakker haha!
4 februari vertrek ik richting Zuid – Amerika…Dit is de site van mij waar ik een weblog op bij zal houden: jannekesiemes.waarbenjij.nu

Nou heel veel plezier nog daar en succes met alle spuiten!!!

Groetjes uut Hupsel

11 12 2006
Janneke

De spuiten krijg ik morgen allemaal was een weekje verzet…
Maar dat is wel een leuk idee om te komen buurten 😉 ik heb helaas geen centjes om naar Argentinië te komen maar jullie zijn welkom!
Judith en Nicky komen mij ook nog opzoeken…
Ik spreek je wel weer! Geniet van die lekkere zon daar want het wordt hier steeds kouder…

Groetjes!

6 03 2007
ben

hoi,hoe het gaat het ?
wanneer zit je op internet ?
dan kunnen we een keer met elkaar praten,
ik volg je sijde op de voed heel leuk daar

Leave a Reply

