Nieuws van week 8 en 9

13 11 2006


Vishal : Haaien kop

Originally uploaded by chielborgonjen.

Meer dan twee maanden verder, velen vragen mij of ik al werk!? antwoord… nee nog niet!! ik heb afgelopen jaar gespaard om de eerste maanden vooruit te kunnen, en dat lukt prima! ik heb nl. tot nu toe nog niet echt veel uitgegeven. Ik denk dat ik in het nieuwe jaar maar eens op zoek ga! dan is mijn spaans ook wel voldoende!;)

Twee weken terug heb ik maar eens een cadeau gezocht voor mijn vriendin! Ik heb uiteindelijk samen met haar pa een racefiets gekocht. En vorige week zaterdag hebben we die gelijk getest, zij op haar nieuwe bike en ik op een oud krot!! de ketting vloog er 3 keer af. We fietsten met een peloton van de lokale fietsenmaker over de hoofdweg. Wat een chaotische toestand, je keek constant om je heen of je niet aangereden werd. Er zijn n.l. geen nette fietspaden zoals in Nederland. En als fietser alleen geven de automobilisten nix om je …dus erg gevaarlijk!! en daarom belangrijk om in peloton te fietsen. Een volgende keer gaan we naar een speciale baan in Lomas. Dat is in een park dus veel relaxer.

Vorige week zaterdag ben ik ook weer naar de markt geweest, bij de vishal kwam ik nog een stuk haaienkop tegen hahah! Ik zal het in de toekomst wel een keer op mijn bord krijgen. Wij hebben het gehouden bij Trillas en Lenguado. Op de weg terug kwamen we een mooi exemplaar auto tegen die ik jullie niet wou onthouden hehe! …wat een barrel!

In die middag kreeg ik ook een pakket binnen vanuit Lochem. Een T-shirt van HET cafe in Lochem; “La Touche”…bedankt Bert en Martine!!;) Mooie warme Braziliaanse kleuren!!=) namens mijn vriendin…muchas gracias!

Later die dag zijn we naar het cultureel centrum van Adrogue gegaan, het was er “het weekend van Japan”. Er was kunst in verschillende vormen en er werden een aantal martial arts gedemonstreerd. Ook waren er veel traditionele dansen. En alles was gratis dus als Nederlander ben ik dan niet de beroerdste en ben aanwezig!!;)

Afgelopen week heb ik me als bakker maar eens druk gemaakt om een verjaardagstaart te maken voor mijn vriendin, want ik kan dat natuurlijk niet achterwege laten!;) Ben er 2 dagen druk mee geweest maar uiteindelijk is het dan ook wel wat (gelukkig) ik ben ook nog naar een Dell Expo geweest afgelopen vrijdag in downtown Bs As. Aangezien ik nog steeds problemen had met mijn externe harddisk. Die gasten hebben me goed geholpen want het probleem is opgelost, Dell service…..!!? Een van die gasten praatten ook Duits dus heb ik nog ff een woordje duits staan lullen met die gast. es war ein gutes gespräch? eh mijn duits is niet zo geweldig maar ik red me er prima mee haha!

Nu is het weer tropisch tussen de 22 wn 30 graden. In de winkels liggen de kerst spullen al. Laatst zag ik in de supermarkt al Pan Dulce liggen wat een Italiaans kerstbrood is. En hier in Adrogue hangt er al wat kerst versiering in de straten en kan je al kerstspul kopen. Raar idee dat je rondloopt met kerst in een korte broek en T-shirt in de kerst periode. Ze zullen hier wel een palmboom gaan versieren hehe.

Dit was het wel zo’n beetje, Nos Vemos gente, hasta proximo semana,

Chiel

Actions

Information

One response

13 11 2006
weeman

Gave poep!

Wat voor martial arts was het dan? bijv: karate of tibetaans mikado?
Ik zag ook je foto’s van de taerten! Ik heb er niet aan gedacht dat ze jarig was!
Filseteer haar maar namens mij en Jesse en een versche poot van Spock en Noodles.
Dat kerstboom is nog zo gek niet! 🙂
Maak anders ff een foto van de versierde palmboom met een piek erop! hehehe
gr. Wout

Leave a Reply

