Nieuws van week 2

25 09 2006

Hola a todos,

Afgelopen donderdag is hier de Lente ingegaan. Hier wordt dat vooral gevierd door de tieners. In Buenos Aires zijn dan echt zwermen met drukke tieners te vinden. Ze zijn vooral in de parken aan het relaxen en er zijn her en der optredens. Ik heb die dag lekker nix gedaan!;) Ik heb buiten lekker gewandeld en genoten van het weer, het was nl. iets van 25C. en zeer zonnig!! Ook heb ik voor jullie thuis een paar videos gemaakt zodat je een beeld hebt waar ik nu woon. En om je voor te zijn…ja ik zie er wat brak uit, de vorige nacht laat in bed gekomen wegens een bezoek aan vrienden van mijn vriendin die binnenkort naar Nederland gaan voor familiezaken.

Wat je ziet is een deel van het centrum van Adrogue. Adrogue is vergelijkbaar met Lochem mischien iets groter.

Verder heb ik die dag maar weer eens geknutseld in de keuken. Mijn vriendin vroeg specifiek om Hollandsche saucijzenbroodjes omdat ze die zo lekker vond. Ik heb ze gemaakt van roomboterkorstdeeg. Hier een foto van het resultaat

saucijzenbroodjes

Natuurlijk waren ze erg lekker en snel op!!=)

Afgelopen zaterdag ben ik naar een markt geweest in de buurt van Ezeiza Airport. Het was een markt met vis, groente, kleding en prularia. De vismarkt is door de weeks alleen voor horeca en op zaterdags kunnen de particulieren hun afname doen. hier de videos

de vissen die ik gegeten heb waren erg lekker dus schrik niet van de hygiene, tot zover heb ik nog geen ziektes gehad! en bovendien is Nederland te steriel qua eten.;) De groentemarkt was ook wel aardig groot met veel verschillende soorten groente, meer als ik dacht! Hier de foto’s

img_0044.JPG img_0050.JPG img_0055.JPG img_0082.JPG

img_0069.JPG img_0075.JPG img_0076.JPG

Die dag heb ik veel vis gegeten, Lenguado, Merluza en Salmon Blanco.
Allemaal erg lekker!

Dit weekend was het weer was afgekoeld en hadden we wind van het zuiden wat ze noemen pategonische wind en die is behoorlijk koud of het lag aan mij maar ik had 2 truien aan. Toch was het zo’n 18C tot 20C dit weekend.

Dit was het voor nu,

Nos Vemos,

Chiel

Actions

Information

One response

29 09 2006
ivanhoe

Ziet er erg goed uit allemaal Gait! De visboeren in Istanbul zullen ook de consumentencheck in Nederland niet overleven, but who cares. En groentes zijn hier ook in overvloed… Succes voorlopig, hier is ook alles goed. Mijn blog over Turkije kunt u hier vinden: http://ivanhoethegreat.hyves.net/

Groeten van Banu en mij!!

Leave a Reply

